Instalacja LPG do samochodów ciężarowych z silnikiem Diesla (dotyczy kategorii N2, M2, M3)
System podwójnego paliwa diesel-gaz do silników wysokoprężnych pozwala na pracę na mieszance oleju napędowego i gazu, osiągając znaczne oszczędności kosztów i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Wyniki ekonomiczne i ochrona środowiska są ściśle zależne od ilości gazu dodanej do mieszanki powietrza / paliwa w celu poprawy procesu spalania. System wtrysku gazu wykorzystuje zaawansowany moduł komputera, który steruje przepływem gazu w najnowszych jak i starszych silnikach wysokoprężnych.
Niewielka ilość LPG jest wprowadzana do silnika za pośrednictwem systemu zasysania powietrza. Gaz ten działa jak katalizator w celu poprawy procesu spalania, zapewniając spalenie prawie całej ilość wtryskiwanego oleju napędowego. Większość silników Diesla ma sprawność spalania na poziomie 75-85%, a pozostała część oleju napędowego jest spalana w układzie wydechowym lub wydmuchana, jako czarny dym. Z „GAZO - DIESEL” sprawność spalania sięga 95-98%. Ten wzrost sprawności prowadzi do mniejszego zapotrzebowania na olej napędowy potrzebny do osiągnięcia takich samych osiągów, jak w przypadku silnika bez instalacji gazowej.
Najważniejsze jest to, że system ten nie wymagana żadnej modyfikacja silnika, jest nieinwazyjny, działa całkowicie niezależnie od fabrycznego sterowania silnikiem. Jest prosty w montażu i może być dostrojony do indywidualnych potrzeb klienta.
W wyniku zwiększenia wydajności spalania oleju napędowego wtryskiwanego do komory spalania, mniej oleju jest potrzebne do przejechania każdego kilometra, w związku z tym zwiększa się zasięg pojazdu na jednym zbiorniku. Udokumentowane dowody wskazują na oszczędności paliwa rzędu 10-20% Nie wspominając już o wzroście mocy (do 30%), zapewniającemu lepsze osiągi i dynamikę pojazdu. Zmniejsza się też hałas jednostki napędowej oraz jej zużycie, a jazda staje się bardziej ekologiczna!
Przykładowo, przy spalaniu 35 L ON/100 km silnik pobiera:
• 24L - ON/100 km
• 8 L - LPG/100 km
W skład zestawu wchodzą:
- elektroniczna jednostka sterująca,
- kompletna wiązka,
- przełącznik,
- czujnik spalania stukowego,
- czujnik temperatury spalin i powietrza dolotowego,
- czujnik płynu chłodzącego,
- reduktor,
- filtr fazy lotnej,
- wtryskiwacze,
- elektrozawór,
- rury miedziane z izolacją,
- przewody: gaz, woda, wtryskiwaczy itp.
- trójniki do przyłącza wody,
- wszystkie inne niezbędne akcesoria montażowe.